Behind the Cloud

(VERSIÓN EN CASTELLANO DEBAJO)

“The untold story of how salesforce.com went from idea to billion-dollar company and revolutionized an industry.”

Aquesta afirmació és la que apareix a la portada del llibre que avui us vull recomanar enèrgicament, Behind the Cloud (BtC) escrit per Marc Benioff i Carlye Adler. BtC va arribar a les meves mans per casualitat, desconeixia totalment l’empresa i la seva filosofia, i al estar en anglès, veia una bona barreja per dedicar-li temps. I no em va decebre en absolut…

Comencem, intentaré explicar-vos pràcticament res de l’empresa ja que aquí està la màgia d’aquest llibre, anar descobrint com un grup d’amics (molt yankee as usual) després d’estar treballant a Oracle i cansats de “només” omplir-se la cartera sense omplir-se l’esperit, van decidir anar-se’n de viatge a l’Índia per agafar una visió més global, més humana i aprendre coses que no s’ensenyen a cap escola de negocis o universitat.

Aquest viatge representa un punt d’inflexió per a Marc Benioff ja que torna amb una idea totalment revolucionària, crear una empresa des de la base amb un concepte que mai s’havia vist abans (principis del 2000), el núvol. Potser podem discutir l’alt component de màrqueting que té la primera part del llibre però sense ella no ens enganxaríem d’una manera tan incondicional.

El llibre es divideix en playbooks i cadascun d’aquests en plays, és a dir, en llibres d’estratègies i estratègies o llibres de jugades i jugades segons com ho vulgueu entendre. I aquí ve on vull que pareu atenció. 

The Start-Up Playbook

The Marketing Playbook

The Events Playbook

The Sales Playbook

The Technology Playbook

The Corporate Philantrophy Playbook

The Global Playbook

The Finance Playbook

The Leadership Playbook

The Final Play


En total són deu playbooks amb 111 plays, el nombre de jugades no és qüestió d’atzar. Només us explicaré un concepte que salesforce.com duu a terme i que ho explica perfectament en l’apartat de filantropia, la regla de l’ 1%-1%-1%.

Aquesta regla consisteix en una acció corporativa sagrada i que es pot, sense cap dubte, establir a qualsevol empresa.

1% del temps dels seus empleats dedicats a obres socials.

1% del seu producte donat a ONGs.

1% dels seus beneficis es destina a la seva fundació amb finalitats benèfiques.



Us puc assegurar, que abans de llegir-me aquest llibre, no tenia entre les meves futures opcions intentar emprendre un projecte per lliure, però indubtablement, BtC us canviarà la visió que teníeu del món empresarial, mostrant-nos un altre camí alternatiu i que com veureu, és totalment sostenible.

També vull ser realista, aquest tipus de coses aquí els anomenem somiadors, però hi ha llocs creuant l’Atlàntic, els Pirineus o per qualsevol punt cardinal, que els anomenen emprenedors. 

Als que ens volem dedicar al món de la direcció empresarial (i si no és així, també), em permeto el luxe de donar-vos un consell, llegiu-vos aquest llibre ja que us detallarà d’una manera impecable i senzilla com es pot començar i dur a terme una idea i transformar-la en una forma de guanyar-se la vida. En BtC aprendreu una quantitat de coneixement equiparable a una assignatura de la vostra universitat, no us penedireu.

Abans de deixar-vos, voldria que poguéssiu veure una sèrie de vídeos en els quals Marc Benioff us mostra unes pinzellades de Behind The Cloud, si encara esteu indecisos.

Ho podeu trobar a Amazon o The Book Depository, us recomano la segona ja que encara que sigui més lenta, us estalvieu despeses d’enviament i són una mica més econòmics, però Amazon és Amazon.

No us quedeu amb els personatges, ni tan sols amb el producte, ni amb el quan, sinó amb el com i el perquè, creieu-me, no us penedireu, un coneixement tan valuós no ho podeu deixar passar.

Aloha!

________________________________________________________________

“The untold story of how salesforce.com went from idea to billion-dollar company and revolutionized an industry.” 

Esta afirmación es la que aparece en la portada del libro que hoy os quiero recomendar enérgicamente, Behind the Cloud (BtC), escrito por Marc Benioff y Carlye Adler. BtC llegó a mis manos por puro azar, desconocía totalmente la empresa y su filosofía ,y al estar en inglés, veía una buena mezcla para dedicarle tiempo. Y no me decepcionó en absoluto…

Empecemos, intentaré explicaros prácticamente nada de la empresa ya que aquí está la magia de este libro, ir descubriendo cómo un grupo de amigos (muy yankee as usual) después de estar trabajando en Oracle  y cansados de”sólo” llenarse la cartera sin llenarse el espíritu, decidieron irse de viaje a la Índia para coger una visión más global, más humana y aprender cosas que no se enseñan en ninguna escuela de negocios o universidad.

Este viaje representa un punto de inflexión para Marc Benioff que vuelve con una idea totalmente revolucionaria, crear una empresa desde abajo con un concepto que jamás se había visto antes (principios del 2000), la nube. Quizás podamos discutir el alto componente de marketing que tiene la primera parte del libro pero sin ella no nos engancharíamos de una manera tan incondicional.

El libro se divide en playbooks y cada uno en plays, es decir, en libros de estrategias y estrategias o libros de jugadas y jugadas según lo queráis entender. Y aquí viene donde quiero poner hincapié. 

The Start-Up Playbook

The Marketing Playbook

The Events Playbook

The Sales Playbook

The Technology Playbook

The Corporate Philantrophy Playbook

The Global Playbook

The Finance Playbook

The Leadership Playbook

The Final Play

En total son diez playbooks con 111 plays, el número de jugadas no es cuestión de azar. Sólo os explicaré un concepto que salesforce.com lleva a cabo y que lo explica perfectamente en el apartado de filantropía, la regla del 1%-1%-1%.

Esta regla consiste en una acción corporativa inquebrantable y que se puede, sin lugar a dudas, establecer en cualquier empresa.

1% del tiempo de sus empleados dedicados a obras sociales.

1% de su producto donado a ONGs.

1% de sus beneficios se destina a su fundación con fines benéficos.

Os puedo asegurar, que antes de leerme este libro, no tenía entre mis futuras opciones intentar emprender un proyecto por cuenta propia, pero sin lugar a dudas, BtC os cambiará la visión que teníais del mundo empresarial, mostrándonos otro camino alternativo y que como veréis, es totalmente sostenible.

También quiero ser realista, este tipo de cosas en este país lo llamaríamos soñador, pero hay lugares cruzando el atlántico, los pirineos o por cualquier punto cardinal, que les llaman emprendedores. 

A los que nos queremos dedicar al mundo de la dirección empresarial (y si no es así, también), me permito el lujo de daros un consejo, leeros este libro ya que os detallará de una manera impecable y sencilla cómo se puede empezar y llevar a cabo una idea y transformarla en una forma de ganarse la vida. En BtC aprenderéis una cantidad de conocimiento equiparable a una asignatura de vuestra universidad, no os arrepentiréis.

Antes de dejaros, querría que pudierais ver una serie de vídeos en los que Marc Benioff os desvela unas pinceladas de Behind The Cloud, si aun estáis indecisos. 

Lo podéis encontrar en Amazon o The Book Depository , os recomiendo la segunda ya que aunque sea más lenta, os ahorráis gastos de envío y son un poco más económicos, pero Amazon es Amazon.

No os quedéis con los personajes, ni siquiera con el producto, ni con el cuando, sino en el cómo y el porqué, creedme, no os arrepentiréis, un conocimiento tan valioso no lo podéis dejar pasar.

Aloha!

0 thoughts on “Behind the Cloud

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *